piątek   19. 04. 2024
strona główna  |  satysfakcja gwarantowana  |  mój koszyk  |  moje konto  |  pomoc  |  schowek  |  regulamin  |  kontakt
HD DVD
FILMY DVD
MUZYCZNE DVD
BLU RAY
LOGOWANIE
 login:  
 hasło:
Rejestruję się  /  Przypomnij hasło
SZUKAM DVD
 Szukaj:
 W polu:
ALFABETYCZNIE

 Tytuł:

GATUNKI

  sensacyjne
  thrillery
  science fiction
  komedie
  historyczne
  familijne
  animowane
  przygodowe
  dramaty
  melodramaty
  obyczajowe
  horrory
  wojenne
  westerny
  kolekcje
  seriale TV
  musicale
  filmy muzyczne
  dokumentalne
  filmy polskie
  anime
  sport CHIC
  bollywood
  kabaret
  teatr
  pop
  rock
  hip-hop & rap
  muzyka rozrywkowa
  blues & soul
  jazz
  muzyka poważna
  balet
  muzyka filmowa
  GRY
  płyty vinylowe
  torebki
  filmy BLU-RAY
  muzyka BLU-RAY
  MP3
  muzyka CD
  T-shirt
 
 
 Polecam filmydvd.pl znajomym

 Dodaję do ulubionych
 
Bezpieczeństwo zakupów:

Bezpieczeństwo

 
 
Twoja opinia na temat funkcjonowania sklepu www.filmydvd.pl będzie dla nas cenna.

 
 
  Wynik wyszukiwania
  Znaleziono: 1   
POTĘGA SZTUKI - zestaw 4 płyt DVD (BBC)
 
Nowa produkcja BBC. Potęga sztuki - czteroodcinkowa opowieść o tworzeniu.
Osiem przełomowych arcydzieł. Ośmiu niepokornych artystów przeżywających trudne chwile. Osiem historii o triumfie i upadku. Osiem momentów, które zmieniły oblicze świata.

Caravaggio "Dawid z głową Goliata" (1601)
Rzym, 1603. Wizerunki Zbawiciela, Maryi i świętych emanują pięknem i niewinnością, która trafia do serc wiernych. Nagle na arenę sztuki wkracza Michelangelo Merisi da Caravaggio. Malarz dostrzega piękno i znaczenie Ewangelii w fakcie, że Zbawiciel był stworzony z krwi i kości. Na swoich obrazach przedstawia Chrystusa i jego towarzyszy w znacznie bardziej ludzki sposób niż którykolwiek z wcześniejszych malarzy. Modeli znajduje na ulicy, w tawernach i domach publicznych. W ten sposób na zawsze zmieni rolę malarstwa, które nagle zbliża się do realizmu. Ale dla niektórych właśnie to stanowiło problem - uważano, że Caravaggio zniszczył sztukę i ograbił ją z duchowej mocy.

Bernini "Ekstaza Świętej Teresy" (1652)
Gian Lorenzo Bernini był cudownym dzieckiem i genialnym młodzieńcem - to rzeźbiarz, kompozytor i nonszalancki kawaler, osobisty przyjaciel Papieża Urbana VIII. Jego rzeźby emanują życiem, a pod jego dłutem kamień wydaje się poruszać i drgać. Jednak pod koniec lat 40 XVII wieku, kiedy na zbudowanej przez niego dzwonnicy bazyliki świętego Piotra pojawiają się pęknięcia, szczęśliwa gwiazda Berniniego zaczyna blednąć. Tylko cud może teraz uratować reputację artysty. Bernini rzeźbi więc Ekstazę Świętej Teresy. Marmurowa święta lewituje i drży, unosząc się na granicy tajemnicy i nieprzyzwoitości. Dzieło przyciąga rzesze wiernych, którzy tłumnie przybywają, by obejrzeć święty spektakl - ciało przeniknięte duchowymi doznaniami, tajemnicę, gdy ból łączy się z przyjemnością, cielesne zatracenie połączone z bezcielesnym doznaniem. Nic dziwnego, że widzowie nie mogą oderwać od tego dzieła wzroku.

Rembrandt "Spisek Klaudiusza Cywilisa" (ok. 1666 r.)
Rembrandt, twórca Straży nocnej oraz portretów najbogatszych kupców Amsterdamu dokonał rzeczy niemożliwej: przedstawił świat kupców i pieniędzy z heroizmem i dramatyzmem, nadając mu cechy szlachetności. Mimo swych osiągnięć artysta pozostał niedoceniony. 10 lat później był bankrutem, niemodnym malarzem, zbyt surowym, brutalnym i szorstkim na czasy, w których ceniło się upiększanie. I wtedy pojawiła się szansa powrotu na rynek. Malarz otrzymał zlecenie na wykonanie obrazu, który miał ozdobić sale amsterdamskiego ratusza. Jednak zamiast oczekiwanego, okazałego, pełnego splendoru i podniosłości dzieła powstaje dzieło surowe w formie i ciężkie w odbiorze, chyba najmocniejszy obraz w historii, jedno z największych arcydzieł epoki.

David "Śmierć Marata" (1793)
Wielki krytyk starego porządku i płomienny dziennikarz Jean-Paul Marat, "przyjaciel ludu" został zasztyletowany podczas kąpieli w lipcu 1793 roku. Poruszony tym wydarzeniem Jacques-Louis David, malarz rewolucji, obiecał stworzyć wizerunek męczennika, który umarł za Francję i za świat. I tak też uczynił, wynosząc nowego bohatera na ołtarz Wolności, Równości i Braterstwa. Tworzy dzieło propagandowe, dzięki któremu Marat-fanatyk zmienia się w bezinteresownego bohatera o czystych intencjach. Sztuka staje się wspólniczką władzy, narzędziem propagandy.

Turner "Niewolnicy wyrzucani za burtę - nadchodzi tajfun" ("Statek niewolników") (1840)
Maj 1840 r. Turner przynosi siedem obrazów, by zaprezentować je na dorocznej wystawie w Royal Academy. Spotyka się jednak z największymi atakami, jakich kiedykolwiek doświadczył. Celem najbardziej zajadłej krytyki pada Statek niewolników: alegoria, obraz historyczny i pejzaż morski w jednym, eksplodujący szkarłatem i złotem, osadzony pomiędzy światem realistycznym a fantazją. Dla współczesnych był jednak tylko "wypadkiem w kuchni" i "obrzydliwym absurdem". Malarstwo Turnera nie podąża za gustem odbiorców, którzy oczekiwali przedstawiania rzeczy takimi, jakie są. Artysta, uwolniony od przymusu odtwarzania wyglądu świata dociera do sedna rzeczy i przenosi widza w sam środek tajfunu na morzu.

Van Gogh "Kruki nad polem pszenicy" (1890)
"Malarstwo," pisał Van Gogh, " jest tratwą, która po katastrofie morskiej pozwoli nam bezpiecznie dotrzeć na brzeg". Malowanie czasem uspokajało artystę. Wewnętrzny ból zamieniał w mocne uderzenia pędzlem, a destrukcyjne emocje przekładał na ruchy pędzla, nakładającego grubo farbę. Wieczny niepokój i cierpienie wybuchały intensywnym, ekstatycznym kolorem. Na tym etapie wciąż jeszcze spoglądał w lustro, ale maluje autoportrety właściwie tylko z wyobraźni. Malarstwo doprowadza go do granic wytrzymałości, które w końcu przekracza. Z końcem lata 1890 r. Van Gogh przestaje tworzyć autoportrety. Zamiast kłaść pędzlem farby na płótnie, przymierzając się do namalowania siebie, wymierzył do siebie z rewolweru.

Picasso "Guernica" (1937)
Picasso, hedonistyczny geniusz uważał, że sztuka współczesna powinna się odseparować od polityki i historii. Jednak brutalność, z jaką Luftwaffe zbombardowała starożytne baskijskie miasto Guernica każe mu dostrzec trywialność swych wcześniejszych, kubistycznych poszukiwań. Czym jest łamanie reguł sztuki figuratywnej wobec masakrowania ciał i palenia domów? Picasso jednoczy się w bólu ze swym krajem. Tworzy coś, czego nigdy nie planował - obraz poświęcony historii współczesnej.

Rothko "Czarne na czerwonym" (1958)
Nowy Jork, 1958. Restauracja Four Seasons w Seagram Building na środkowym Manhattanie zleca Rothko namalowanie serii wielkoformatowych abstrakcji. Malarz stwierdza: "Jest to miejsce, do którego najbogatsze dranie w Nowym Jorku przychodzą, aby się posilić i popisać... Mam nadzieję, że odbiorę apetyt każdemu sukinsynowi, który będzie jadł w tym pomieszczeniu". Malarz traktuje zlecenie jako sprawdzian, któremu zostanie poddana sztuka we współczesnym świecie pogrążonym w nieustającej nudzie. Czy zdoła poruszyć i zaskoczyć odbiorców, czy odpędzą ją od siebie jak irytującego kelnera? Czy stanie się kolejnym przedmiotem użytkowym, czy też zdoła ocalić nasze dusze?
(BEST FILM)
 
Wysyłamy w terminie: 3-5 dni
Cena: 79,00 PLN
 Wyślij recenzję zobacz pełny opis    

  Znaleziono: 1   
NEWSLETTER

Chcesz wiedzieć więcej niż inni, podaj nam swój adres e-mail:
E-mail: 
[ochrona prywatności]   zapisz

Zapytaj sprzedawcę:

http://www.gadu-gadu.pl/users/status.asp?id=2441301&styl=1GG: 2441301

NEWSFLASH
POLITYKA COOKIES

Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies w sklepie internetowym filmydvd.pl
 ...
[ wszystkie ]
TOP 10 DVD
INFORMACJE

 


strona główna  |  satysfakcja gwarantowana  |  mój koszyk  |  moje konto  |  pomoc  |  regulamin  |  kontakt  
Copyright Netsale - filmydvd.pl
oprogramowanie sklepu: Handel, Triger Systemy Komputerowe